2024 m. Utenos A. ir M. Miškinių viešojoje bibliotekoje buvo vykdomas skaitymo skatinimo projektas „Jungiančios literatūros ir meno gijos“, kurio pagrindinis tikslas buvo skatinti skirtingų amžiaus grupių bendravimą, ugdyti gyventojų kultūros pažinimą, literatūros suvokimą, kritinį mąstymą. Kviečiant bendruomenę aktyviai dalyvauti projekto edukacinėse veiklose, kūrybiniuose vakaruose, edukacinėse dirbtuvėse, interaktyviose viktorinose, literatūros ir meno programose buvo didinamas bibliotekos lankomumas, populiarinamos ir pristatomos teikiamos paslaugos, skatinamas skaitymas, visuomenės įsitraukimas ir gyventojų kultūrinės kompetencijos rajone. Taip pat buvo formuojamas naujas požiūris į skaitymą, akcentuojama jo teikiama nauda ir kuriamos galimybės, taip skatinant visapusį poezijos, literatūros, kultūros, visuomenės pažinimą ir dialogą tarp skirtingų kartų patirčių. Aktyvinant jaunosios kartos potencines galimybes, keičiamas negatyvus požiūris į supančią aplinką, ugdomos tautiškumo ir vienybės vertybės, akcentuojama tradicijos reikšmė. Tuo pačiu vyresniosios kartos atstovai supažindinami su šiuolaikine kultūra, skatinamas platesnis, atviresnis požiūris ir bendrumas tarp skirtingų kartų atstovų. Projektas buvo vykdomas Utenos, Molėtų ir Ignalinos viešosiose bibliotekose, siekiant pritraukti kuo daugiau įvairaus amžiaus lankytojų, projekto reklama siekiant pasiekti vyresnius miesto gyventojus buvo vykdoma šalies ir vietos žiniasklaidoje: „Utenos diena“, portaluose www.udiena.lt www.utenis.lt internetiniuose bibliotekų puslapiuose: bibliotekų facebook paskyrose, www.uvb.lt https://moletai.rvb.lt/; https://ignalinosvb.lt/; www.udiena.lt www.kulturautenoje.lt; www.manokrastas.lt LRT kanalas; Utenos radijas. Taip pat didelis dėmesys buvo skiriamas jaunimo grupės asmenims, jiems informacija pateikta bibliotekos socialiniuose tinkluose, Facebook ir Instagram naudojant ten esančius, dažniausiai jaunimo naudojamus įrankius, tokius kaip: istorijos, reels (trumpi vaizdo įrašai) ir įrašai.
Projekto įgyvendinimo metu buvo vykdomi šie renginiai: projektas pradėtas įgyvendinti nuo muzikos ir poezijos vakaro su dviem kūrėjais, tai Domantu Razausku ir Rimvydu Stankevičiumi, kurie atliko savo autorinius kūrinius. Renginių ciklą tęsėme su edukacija „Menas pažinti save“ su Henriku Vaitiekūnu pagal jo knygą „Felčerio užrašai”, kuri vyko ir Molėtų rajono savivaldybės viešojoje bibliotekoje, vėliau su Rimantu Kmita ir literatūrine edukacija pagal jo knygą „Ugnies giesmės: tūkstantis Sigito Gedos veidų“, kuri vyko ir Ignalinos rajono savivaldybės viešojoje bibliotekoje. Rudenį tęsėme projekto veiklas, bibliotekoje vyko: susitikimas edukacija su Vidu Bareikiu ir jo knygos „VB knyga. Kūrybinė autobiografija, natos, tekstai ir naudingi patarimai“ pristatymas, Dominyko Vaitiekūno spektaklis „Slabotkės Vyšnelė“, Muzikinis – literatūrinis vakaras „Antarktidos indėnai“ su Juozu Gaižausku, kūrybinė edukacija „Drama LAB“ Kauno kamerinis teatras, Justo Tertelio autorinių dainų koncertas „PRABUDIMAN“, teatrinis ir muzikinis spektaklis „Mažasis princas”, scenos pamokos su aktoriumi Algirdu Dainavičiumi, teatralizuoti Igno Ciplijausko skaitymai iš Chuano Ramono Chimeneso apsakymų rinktinės „Sidabrinukas ir aš“, literatūrinė edukacija „Eilėraščio gimimas“ su Utenos krašto rašytojais, dalyvavo: Vytautas Kaziela, Alvydas Katinas, Regina Katinaitė-Lumpickienė, Aldona Ruseckaitė, Viktoras Gulbinas, Edmundas Janušaitis, Justas Jasėnas, Rūta Vyžintaitė-Lajienė, Kristina Poderytė, Robertas Pikčiūnas, Virginija Žvarėlaitė, Rūta Suchodalskytė-Neniškienė, Marija Šimaitytė, bei Tomas Vyšniauskas ir Diana Paklonskaitė.
Organizuojamos edukacijos, susitikimai su literatūros ir meno profesionalais, kūrėjais, pradedančiaisiais rašytojais paskatino rajono gyventojus skaityti, plėsti akiratį, lavinti vaizduotę, kritinį mąstymą. Projekto veiklų dėka padidėjo bibliotekos lankytojų aktyvumas, bendruomeniškumas, kultūrinis pažinimo laukas. Skaitymo skatinimas pristatytas, kaip vienas iš kultūrinės edukacijos būdų, supažindinti skirtingų amžiaus grupių atstovai su tarpusavio kultūriniu ratu.