Socialinių kompetencijų stiprinimas tiksliniais žaidimais bei robotika

Bibliotekininkai, pedagogai, socialiniai darbuotojai, auklėtojai susipažino su projekto „Sutrikusios raidos vaikų bendrųjų gebėjimų ir socialinių įgūdžių ugdymas bibliotekose panaudojant tikslinius žaidimus bei kompiuterines ir aplinkos technologijas" įrankiais.

Rugsėjo 28 d. projekto partnerė VšĮ „Hiteco" vadovė Vilma Ferari bibliotekininkams, pedagogams, socialiniams darbuotojams, auklėtojams pristatė projekte „Sutrikusios raidos vaikų bendrųjų gebėjimų ir socialinių įgūdžių ugdymas bibliotekose panaudojant tikslinius žaidimus bei kompiuterines ir aplinkos technologijas" taikyti numatytas priemones - tikslinius žaidimus bei robotus – konstruktorius, kurių pagalba daugiau nei 1600 vaikų galės patobulinti jau turimus ir įgyti naujus bendruosius gebėjimus bei socialinius įgūdžius. Stebima, jog šių žaidimų pagalba vaikai ne tik skatinami mokytis, ugdomas savarankiškumas, bet ir sprendžiamos įvairios problemos.

„Esame analizavę žaidimų taikymo ugdymui teoriją, sekame įvairių šalių projektų patirtį ir akivaizdu, kad tikslingai naudojami ugdomieji žaidimai yra labai efektyvūs sprendžiant minėtas problemas", - teigia  projekto vadovė Laima Lapinienė.

Įgyvendinant projektą bus įkurti du tikslių žaidimų centrai Utenos ir Molėtų savivaldybių bibliotekose. Jie bus mobilūs - įranga galės naudotis ir kitos bibliotekos, specialaus ugdymo mokyklos, centrai. Žaidimų centruose bus naudojamos ne tik kompiuterinės, bet ir aplinkos technologijos - vaikai tikslinius žaidimus galės žaisti ne tik prie kompiuterių, bet ir naudodami kitas metodologijas: judesio atpažinimo technologijas, šiuo metu populiarią robotiką (konstruktoriai robotai su specialiai sutrikusios raidos vaikams pritaikytomis užduotimis). Projekte taip pat numatyta diegti kalbą ir socialinius įgūdžius ugdančius žaidimus kompiuteriams ir  mobiliems įrenginiams (planšetiniams kompiuteriams).  Šiuos žaidimus kuria projekto partneriai. Žaidimas „Inkų nuotykiai", kurį sukūrė „Hiteco" įgyvendinant ES projektus unikalus tuo, kad  žaidžiant ugdoma net 12 socialinių kompetencijų. Dar viena numatyta priemonė - lietuvių kalbos ir socialinių įgūdžių lavinimo žaidimas „Pagalbininkas". Jį sukūrė Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos institutas kartu su Šiaulių universitetu. Žaidimo ypatumas – naudojamas kalba valdomas kompiuteris, vaikai mokosi simuliacinių aplinkų pagalba.

„Žaisti tikslinius kompiuterinius žaidimus visų pirma linksma, mokymosi turinys tampa paprastesnis, žaidimai skatina būti kūrybiškais ir aktyviais, siekti sėkmės, integruoti turimas žinias į procesą", -  apibendrina Vilma Ferari, paklausta, kokie mokomųjų žaidimų privalumai kompetencijų lavinimo kontekste. Robotai skatina daugiau bendrauti, įsitraukti į mokymosi veiklą, be to akcentuojama mažesnė baimė daryti klaidas. Svarbiausia, jog ugdomi tokie socialiniai įgūdžiai, kaip motyvacija, savarankiškumas, problemų sprendimas, ko stokoja ne tik mokymosi sutrikimų turintys vaikai, bet ir dauguma vaikų šiandien.

Parengė Dainora Narkūnienė