Projektas „Kino knyga" buvo ir Utenoje

Lapkričio pabaigoje A. ir M. Miškinių viešojoje bibliotekoje vyko edukacinio - kūrybinio projekto „Kino knyga" užsiėmimas. „Kino knyga" – respublikinis projektas, kuris vyksta nuo 2007 metų. Jis skirtas moksleivių vizualiniam raštingumui ugdyti. Kūrybinėse dirbtuvėse kviečiami dalyvauti 8-12 klasių mokiniai.

Šio projekto tikslai:

  • atkreipti jaunų žmonių dėmesį į kūrybinio proceso vertę, kino gimimo materialinius ir dvasinius, kūrybinius išteklius;
  • kalbėti apie kuriančio žmogaus vaidmenį ir padėtį visuomenėje ir jo originalaus darbo apsaugą;
  • skatinti moksleivių sąmoningumą supažindinant su autorių teisėmis ir jų apsauga.

Kūrybiniuose užsiėmimuose su jaunimu dirba žinomi šalies kino režisieriai Mikas Žukauskas, Andrius Blaževičius, Maratas Sargsyanas, Jonas Tertelis. Organizuojami susitikimai ir su kitais meno pasaulio atstovais, teisininkais.

Mūsų bibliotekoje vykusiame edukacinio - kūrybinio projekto „Kino knyga" užsiėmime dalyvavo Utenos „Saulės" gimnazijos mokiniai, lankantys pasirenkamą dalyką „Video montažas ir reklamų kūrimas". Susitikimo metu gimnazistai susipažino su profesionaliu, vienu iš perspektyviausių jaunosios kartos kino režisieriumi Andriumi Blaževičium.

Režisierius su gimnazistais mokėsi kurti istoriją, kuri remtųsi tradicine dramaturgija. Susipažinę su kino kalbos priemonėmis: skirtingų planų filmavimu, montažu, vaidyba – mokiniai kūrė istoriją tema „Vagystė bibliotekoje". Pasiskirstę į tris grupes, gimnazistai rašė scenarijų. Vėliau savo istoriją turėjo nufilmuoti penkiuose kadruose ir su Andriaus Blaževičiaus pagalba sumontuoti filmuką. Po sukurtų, sumontuotų filmukų peržiūros ir analizės režisierius gimnazistus supažindino su autorių teisių apsauga. Diskutavo, kodėl svarbu gerbti kito asmens kūrybinį darbą ir jį saugoti.

Džiugu, kad po kūrybinių „Kino knyga" dirbtuvių „Saulės" gimnazijos gimnazistai pasidalijo įspūdžiais. Štai keletas jų...

Patiko dirbti komandoje, tik nepavyko sukurti 5 kadrų, nes nesutapo nuomonės.

Garis

Piešimo užduotis labai patiko, ji parodė, kaip svarbu yra klausyti ir klausti; o komandinis darbas kuriant filmo kadrus buvo sudėtingas, nes išsiskyrė dviejų principingų narių nuomonės ir vienas paliko komandą.

Erika

Linksma veikla, įtraukianti visus į aktyvų bendradarbiavimą. Patiko filmo kadrų redagavimas ir galutinis rezultatas ekrane. Linksmiausias laikas: filmo kadrų kūrimas. Esu bandžiusi filmuoti, bet spontaniškai, o čia buvo planuotas ir daug sėkmingesnis.

Dovilė

Sužinojau, nuo ko prasideda kino kūrimas, kas jame dalyvauja ir kad tai ilgas, ir sudėtingas procesas. Visi komandos nariai skirtingi, tad prisitaikymas, išklausymas, kantrumas buvo reikalingos savybės, kurias man reikia ugdyti. Norėčiau dar kurti filmukus.

Ugnė

Patiko veikla nuo pat pradžios, supratau, kiek esu susijęs su kinu, kaip jis gimsta. Tai sudėtingas, bet įdomus procesas. Patiko būti kino operatoriumi ir filmuoti, peržiūrėti, kartoti dublį, jei nepavykdavo. Smagi veikla!

Lukas

Nebuvau anksčiau montavęs filmo, tad prasminga buvo stebėti, mokytis. Dar įdomiau buvo užimti režisieriaus pareigas ir vadovauti filmo kadrų kūrimui. Piešimas sėdint nugara į kolegą ir klausymasis jo paveikslėlio apibūdinimo buvo tikras iššūkis ir man. Nebuvo lengva. Išmokau ieškoti esminių detalių tik padaręs klaidų.

Simonas

Dalyvavusieji edukacinio-kūrybinio projekto „Kino knyga" veiklose gavo ne tik įkvėpimo, naujų žinių, leidžiančių  tobulinti filmavimo ir kūrimo įgūdžius. Jie mokėsi komandinio darbo, įsiklausymo vienas į kitą, atsakomybės ir savirefleksijos.

Parengė Jurgita Gudelienė