Coder Dojo bibliotekoje

Euro parlamentaro Antano Guogos komanda spalio 7 d. Utenos bibliotekoje kvietė jaunimą mokytis programuoti, kurti tinklapius, sužinoti daugiau apie technologijų pasaulį, o biblioteką tapti partneriais gyvendinant Coder Dojo iniciatyvą Lietuvoje.

Kas yra Coder Dojo?

Coder Dojo reikšmė: coder – angl. k. „programuotojas", dojo (tariamas ‚doudžeu') – iš japonų kalbos „mokymosi vieta", senovėje tai buvo prie šventyklų prijungtos salės, kuriose buvo praktikuojama meditacija ir kovos menai.

Coder Dojo yra pasaulinis savanorių vedamas judėjimas, kuris skatina 7- 17 m. vaikus/jaunimą ir jų tėvelius domėtis programavimu, nes tai yra labai paklausi profesija, kurios specialistų Europoje ir visame pasaulyje labai trūksta. Šiuo metu pasaulyje yra apie 700 Coder Dojo klubų 57 šalyse, kurie yra surengę tūkstančius renginių. www.coderdojo.com. Coder Dojo Lietuva ambasadoriai: EP narys Antanas Guoga, aktorė Beata Tiškevič-Hasanova, sėkmingiausio Lietuvos startuolio „Vinted" įkūrėja Milda Mitkutė  palaiko idėją, jog reikia nuo ankstyvo amžiaus vaikus supažindinti su technologijomis. Šių kūrybingų moterų palaikymas projekte įrodo, kad programavimas gali būti įdomus ir mergaitėms, kad tai kūrybiška veikla, kur smagus laiko praleidimas derinamas su praktinių žinių įgijimu.

Kas vyko Coder Dojo metu?

Į Coder Dojo bibliotekoje susirinko vaikai ir jaunimas bei jų tėveliai ir net mokytojai. IT specialistas Aistis ir koordinatorė Lina, pristatę dienos temą ir mokymosi planą, ėmėsi užduočių: dalyvius mokė kurti svetaines, programuoti, kurti mobilias aplikacijas, žaidimus, programas. Pirmoji pamoka labai paprasta, tinka ir jokių žinių neturintiems vaikams ir jaunimui. „Ir mums gerai sekasi. Vaikai labai nori mokytis, jie labai imlūs, jiems nesunku. Kad ir šiandien vaikinai pirmoje eilėje nuolat pirmauja, visas užduotis atlieka labai greitai. Jie džiaugiasi, jie neša įdėją", - dalijosi įspūdžiais mokymų metu koordinatorė Lina.

Kodėl biblioteka yra gera vieta rengti Coder Dojo?

Biblioteka atlieka daugialypį dokumentų saugojimo ir prieigos prie jų viešinimo, bendruomenės narių susitikimo, informacinių technologijų ir kompiuterinio raštingumo mokymo vietos vaidmenį. Biblioteka yra visiems pasiekiama ir atvira erdvė, kuri turi puikų inventorių tiems Coder Dojo dalyviams, kurie negali naudotis nuosavais kompiuteriais. XXI a. bibliotekos ne, kaip galbūt buvo pranašaujama, praranda savo vertę, o įžengia į skaitmeninę erą. Coder Dojo projektas yra puiki galimybė pabrėžti šią svarbią bibliotekų funkciją ir atkreipti jaunosios kartos dėmesį į šių institucijų veiklos sritis.

Parengė Dainora Narkūnienė