Kelionė į Lenkiją

Baigiantis vasarai, Utenos A. ir M. Miškinių viešosios bibliotekos kolektyvas buvo išvykęs į kvalifikacijos kėlimo ir pažintinę kelionę.

Pakeliui į Lenkiją, užsukome į pačiame miesto centre, greta gražiai sutvarkytos aikštės, įsikūrusią Lazdijų viešąją biblioteką. Biblioteka į naujas patalpas persikėlė 2008 m. Pradėtame statyti Hansabanko pastate atlikus rekonstrukciją, patalpos buvo pritaikytos bibliotekai. Bibliotekoje įkurtos erdvios skaityklos suaugusiems ir vaikams, abonementai, žaisloteka, kompiuterių klasės, konferencijų ir parodų salė, erdvė jaunimui. Užsukti į biblioteką kviečia šviečianti reklaminė iškaba. Tik bėda, kad šiame Lietuvos pasienio mieste pastaruoju metu smarkiai mažėja gyventojų. Su kolegomis lazdijiečiais aptarėme aktualius darbo klausimus. Lazdijiečiai – viena iš Lietuvos bibliotekų – būsimųjų partnerių plečiamame Utenos viešosios bibliotekos įgyvendintame projekte „Žaisdami mokomės".

Iš Lazdijų kelionę tęsėme į Lenkijos Suvalkų kraštą. Atvykę į Seinus aplankėme katalikų baziliką, kurioje namažai savo gyvenimo metų praleido vyskupas ir poetas Antanas Baranauskas. Apžiūrėjome paminklą A. Baranauskui ir Domininkonų vienuolyną.

Iš Seinų pasukome Vygrių link. Prie Vygrių ežero buvo kunigaikščių Vytauto, Jogailos, Žygimanto Augusto medžioklės dvaras. 1667 m. Vygrių ežero pusiasalį Lenkijos karalius Jonas Kazimieras padovanojo Kamaldulių vienuoliams. Šioje gražioje vietoje ant kalvos įsikūręs Vygrių vienuolynas: aukšti mūrai, siauros gatvelės, bokštas, bažnyčia.  Buvusiame kamaldulių vienuolių vienuolyne pamatėme mažus namelius su uždaru kiemu - eremus. Eremai, buvę vienuolių namai, dabar nuomojami atvažiuojantiems turistams. Užlipę į vienuolyno bokštą, pasigėrėjome Vygrių nacionalinio parko vaizdais. 1999 m. vienuolyne buvo apsistojęs Popiežius Jonas Paulius II. Aplankėme paprastumu ir kulklumu pasižyminčius popiežiaus apartamentus.

Iš Vygrių važiavome į  kurortinį miestelį Augustavą.  Jis įsikūręs tarp 3 ežerų ir vadinamas  „Lenkijos  Venecija". Istoriniuose šaltiniuose pirmą kartą paminėtas  1496 m.,  o  1561 m.  Lietuvos – Lenkijos karalius Žygimantas Augustas miestui suteikė Augustavo vardą.  Augustavas garsus savo kanalais, iškastais 1823 m.  Jų ilgis 101,2 km (20 km Baltarusijos teritorijoje). Plaukdami  laivu  grožėjomės nuostabiais kraštovaizdžiais. Po trumpos pažinties su miesto centru pasukome Lietuvos link.

Kelionė buvo įdomi. Susipažinome su dalimi Lenkijos istorijos, glaudžiai susijusios su Lietuva.