Išmanus ir žaismingas projektas vaikams

2016 03 16

Kovo 16 d. bibliotekoje vyko triukšmingas ir žaismingas renginys - ilgai lauktas projekto „Vaikų bendrųjų gebėjimų ir socialinių įgūdžių ugdymas bibliotekose panaudojant tikslinius žaidimus bei kompiuterines ir aplinkos technologijas" pristatymas dalyviams: mokiniams, pedagogams, socialiniams darbuotojams, partneriams bei svečiams.

„Šiuolaikinio ugdymo tikslas - kiekvienos asmenybės socializacija. Ypač veiksmingi čia  gali būti tiksliniai kompiuteriniai žaidimai, nes technologijos traukia visus vaikus", - teigia projekto vadovė Laima Lapinienė.  Būtent todėl renginio metu vaikams ir paaugliams iš įvairių Utenos ugdymo įstaigų pristatyti užsiėmimai, kuriuose bus naudojamos naujausios mokymo priemonės: tiksliniai žaidimai kompiuteriams ir mobiliesiems įrenginiams, konstruktoriai – robotai, judesio atpažinimo kompiuteriniai žaidimai.

Užsiėmimų metu vaikai mokysis konstruoti robotus, įgis programavimo, matematinių, gamtos mokslų ir technologijų įgūdžių, o svarbiausia ugdys savo socialines kompetencijas: bendravimo, bendradarbiavimo, problemų sprendimo, iniciatyvumo, atsakingumo, empatijos, gebėjimo mokytis ir daugelį kitų.

Net 6 socialinius įgūdžius lavins interaktyvus simuliacinis žaidimas kompiuteriams ir mobiliesiems įrenginiams „Inkų sala". Šiame žaidime senovės inkų šventykloje stebuklingų deimantų ieškantys žaidėjai nuolat bendrauja su virtualiu draugu ir stengiasi kartu įveikti kliūtis, atlikti užduotis, sužinoti daug tikslui pasiekti svarbios informacijos. Šis žaidimas ugdo vaikų komunikabilumą, bendradarbiavimą, konfliktų sprendimą, savigarbą, savikontrolę bei atkaklumą.

Kita inovatyvi bibliotekoje pritaikyta technologija - kalba valdomas žaidimas „Pagalbininkas", kuris yra VU Matematikos ir informatikos instituto įgyvendinto projekto „LIEPA" (https://www.xn--ratija-ckb.lt/LIEPA) sudėtinė dalis. Šis žaidimas padeda lavinti kalbą: tarimo problemų turintys vaikai gali tobulinti savo kalbą, išmokti abėcėlę, dvigarsius, dvibalsius. Tie, kam svarbu pagerinti bendravimo įgūdžius,  gali  dalyvauti simuliacinėse  socialinėse situacijose: „Aš ir kiti", „Pas gydytoją", „Parduotuvė", „Kavinė". Taip lavinami ne tik kalbiniai gebėjimai, bet ir asmeninės savybės, padedančios lengviau bendrauti.

Žaidimai planšetėse skirti socialiniams ir bendriesiems gebėjimams – skaičiavimui, anglų kalbai ar kitiems dalykams mokytis, o taip pat bendravimo įgūdžiams, emocijų atpažinimo ir suvokimo gebėjimams ugdyti.

Na o norintiems lavinti  orientaciją, koordinaciją ir pusiausvyrą, biblioteka siūlo Kinect  ir Xbox žaidimus. Juos žaisdami vaikai ne tik ugdys gebėjimus, bet ir aktyviai judės neužsisėdėdami prie kompiuterių.

Tiek daug naujų veiklų radę vienoje bibliotekoje patenkinti buvo ne tik vaikai, bet ir renginio svečiai. „Smagu, kai gali tiek daug išmokti ir dar žaisdamas. Kas gali būti geriau?",- džiaugėsi projektu renginyje dalyvavęs projekto „Bibliotekos pažangai 2" projektų bendruomenėms koordinatorius Donatas Kubilius.

Nuo idėjos iki rezultatų visada ilgas ir atsakingas kelias, tačiau Utenos A. ir M. Miškinių viešosios bibliotekos siekis yra nuolat kurti naujas paslaugas, mokymo bei mokymosi priemones, spręsti užimtumo bei įgūdžių ugdymo problemas, prisitaikyti prie kintančių vaikų ir visos visuomenės poreikių, siūlyti naujas saviraiškos formas kuo įvairesnei bibliotekos bendruomenei.

Dainora Narkūnienė